اطلاع رسانی و تبلیغات و بازاریابی

اگر شما کالای بی نظیر از نظر قیمت و کیفیت ممکن را داشته باشید ولی کسی از وجود آن اطلاع نداشته باشد شانس شما برای فروش(صادرات) صفرخواهد بود. پس باید به روش های مختلف و موثر اعلام وجود کنید. اولین قدم برای انجام این کار وجودی یک سایت قوی حاوی اطلاعات کافی وجامع درمورد کالاست. نکته مهم این است که سایت شما باید حداقل به زبان انگلیسی که به عنوان زبان بین الملل تجارت شناخته می شود ترجمه شده باشد. البته مشتریانی که درمورد کالایی درحال تحقیق هستند ترجیح می دهند از زبان اصلی خودشان استفاده کنند، پس اگر بازار هدف شما به عنوان مثال کشورهای روس زبان است وجود زبان روسی در سایت شما مزیت بسیار مهمی به شمار می آید. در مورد سایت نکات زیادی وجود دارد که بهتراست از یک مشاور تخصصی در ای نزمینه استفاده شود. عواملی مانندS.E.O سایت، سرعتupload، انطباق با مرورگرهای مختلف، انطباق باتبلت و موبایل، آدرس ساده و کوتاه و مرتبط، اطلاعات کافی، وجود کاتالوگ و استفاده از طرحهای گرافیکی از اولین الزامات و خصوصیات یک سایت مناسب است.

بعد از طراحی و اجرای سایت شما باید مشتریان خود را به سمت این سایت هدایت کنید. برای این کار می توانید از بسیاری از سایت هایی که به عنوان سایت های B2B و Yellow pages شناخته می شوند استفاده کنید. از معروفترین سایتهای  B2B بین المللی سایت های زیر هستند :

که هم برای خرید جزیی و هم برای خرید عمده میتوان از آنها بهره گرفت. از این سایت می توانید به سطح کیفی خدماتی که از سوی رقیبان شما به مشتری ارائه می گردد نیز اگاه شوید. در بعضی از صنعت ها خدمات عرف شده ای وجود دارد که بر عهده فروشنده می باشد. اگر کالای شما شامل این خدمات اولیه نباشد قدرت رقابت شما کاهش می یابد. توجه داشته باشید که بعضی از کالاها سایتهای مخصوص خود را دارا هستند.

در مورد yellow pages نکته حایز اهمیت این است که اطلاعات کالا باید در دو نوع از  این سایتها ثبت شود.  هم سایتهای محلی وهم سایت های بین المللی. بعضی yp ها سایت های منطقه ای هستند، مثلا کشورهای حاشیه خلیج فارس هم yp های اختصاصی دارند و همyp های منطقه ای مخصوص کشورهای عرب زبان.

قبل از انتشار آگهی های خود در این سایتها، حتما آگهی های نمونه و مشابه کالاهای خود را به صورت جزیی بررسی نمایید و از کیفیت آن اطلاعیه ها و تبلیغات آگاه باشید. این نکته که چه سطح اطلاعاتی در آگهی ها ارائه شود بسیار در تصمیم خرید تاثیرگذار است. در پایان همه آگهی ها وتبلیغات، باید روشهای مختلفت تماس با شما ارائه شود و نهایتا پاسخ دادن به موقع و سریع به تماس های دریافتی نیز باعث افزایش اعتبار شما نزد مشتری می گردد. درموردکاتالوگ، طراحی پوستر و عکس های تبلیغاتی، نمونه های ارسالی و …که ابزارهای اطلاع رسانی هستند در همه موارد باید به زبان بین المللی تجارت و زبان بازار هدف باشد. و دردسترس عموم بازدیدکنندگان وبسایت و yp وB2B باشد. هر چه امکان دسترسی به اطلاعات فروش کالای شما در دسترس مشتری باشد شانس انتخاب کالای شما بالاتر می رود.

فهرست مطالب

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا