آشنایی با وبسایت نقشه تجاری

اﻣﺮوزه درک ﺳﺎﺧﺘﺎر و ﺗﺤﻮﻻت ﺑﺎزارﻫﺎی ﺑﯿﻦ اﻟﻤﻠﻠﯽ ﺑﺮای ﺑﻨﮕﺎه ﻫﺎی اﻗﺘﺼﺎدی اﻣﺮی ﺿﺮوری ﺗﻠﻘﯽ ﻣﯽ ﮔﺮدد. ﻫﻤﭽﻨﺎﻧﮑﻪ ﺑﻨﮕﺎه ﻫﺎ ﺑﺎزار ﺟﻬﺎﻧﯽ را ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮر ﺟﺴﺘﺠﻮی ﻓﺮﺻﺖ ﻫﺎﯾﯽ ﺑﺮای ﺗﻨﻮع ﺑﺨﺸﯿﺪن ﺑﻪ ﻣﺤﺼﻮﻻت و ﺑﺎزارﻫﺎی ﺧﻮد ﺑﺮرﺳﯽ ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ، ﺑﺎ ﭼﺎﻟﺶ ﻫﺎی زﯾﺮ ﻣﻮاﺟﻪ ﻣﯽ ﮔﺮدﻧﺪ:
ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮر ﺑﻬﺮه ﺑﺮداری اﺛﺮﺑﺨﺶ از ﻣﻨﺎﺑﻊ، ﻣﻮﺳﺴﺎت ﺧﺪﻣﺎت ﺑﺎزرﮔﺎﻧﯽ ﻧﯿﺎز ﺑﻪ ﺗﺪوﯾﻦ اوﻟﻮﯾﺖ ﻫﺎ ﺑﺎ در ﻧﻈﺮ ﮔﯿﺮی ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺗﺠﺎرت، ﻋﻤﻠﮑﺮد ﺑﺨﺸﯽ، ﮐﺸﻮرﻫﺎی ﺷﺮﯾﮏ و اﺳﺘﺮاﺗﮋی ﻫﺎی ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺗﺠﺎرت دارﻧﺪ. ﺗﺤﻘﯿﻘﺎت ﺑﺎزار اﺳﺘﺮاﺗﮋﯾﮏ ﺑﺎ ﺟﺰﺋﯿﺎت آﻣﺎری دﻗﯿﻖ در ﺟﺮﯾﺎن ﺗﺠﺎرت ﺑﯿﻦ اﻟﻤﻠﻠﯽ، آﻧﻬﺎ را ﺗﻮاﻧﻤﻨﺪ ﻣﯽ ﺳﺎزد ﺗﺎ رﻗﺎﺑﺖ ﻣﻠﯽ و ﻋﻤﻠﮑﺮد ﺗﺠﺎری ﻣﻨﻄﻘﻪ ای را ﻣﻮرد ﺳﻨﺠﺶ ﻗﺮار دﻫﻨﺪ و ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ اوﻟﻮﯾﺖ ﻣﺤﺼﻮﻻت و ﺑﺎزارﻫﺎ را ﺑﺮای ﮔﺴﺘﺮش ﺗﺠﺎرت ﺑﺎ ﭘﺮداﺧﺘﻦ ﺑﻪ ﭘﺮﺳﺶ ﻫﺎی ﻧﻮﻋﯽ زﯾﺮ ﺷﻨﺎﺳﺎﯾﯽ ﻧﻤﺎﯾﻨﺪ:
ﻧﻘﺸﻪ ﺗﺠﺎرت ﺗﻮﺳﻂ ﻣﺮﮐﺰ ﺗﺠﺎرت ﺟﻬﺎﻧﯽ واﺑﺴﺘﻪ ﺑﻪ آﻧﮑﺘﺎد و ﺳﺎزﻣﺎن ﺗﺠﺎرت ﺟﻬﺎﻧﯽ ﺑﺎ ﺗﺒﺪﯾﻞ ﺣﺠﻢ اﻧﺒﻮﻫﯽ از داده ﻫﺎی ﺗﺠﺎری ﺧﺎم ﺑﻪ اﻃﻼﻋﺎﺗﯽ ﮐﺎرﺑﺮ ﭘﺴﻨﺪ و ﻃﺒﻘﻪ ﺑﻨﺪی ﺷﺪه، ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮر ﭘﺎﺳﺦ ﺑﻪ ﭘﺮﺳﺶ ﻫﺎی ﻓﻮق و ﺑﺎ ﻫﺪف ﺗﺴﻬﯿﻞ ﺗﺤﻘﯿﻘﺎت ﺑﺎزار، ﻧﻈﺎرت ﺑﺮ ﻋﻤﻠﮑﺮد ﺗﺠﺎرت ﺑﺮ ﻣﺒﻨﺎی ﮐﺸﻮر ﯾﺎ ﮐﺎﻻ، اراﺋﻪ ﻣﺰﯾﺖ ﻧﺴﺒﯽ و رﻗﺎﺑﺘﯽ ﺑﺎزارﻫﺎ و ﻫﻤﻨﭽﻨﯿﻦ ﺷﻨﺎﺳﺎﯾﯽ ﭘﺘﺎﻧﺴﯿﻞ ﺟﻬﺖ ﻣﺘﻨﻮع ﺳﺎزی، ﻃﺮاﺣﯽ و اوﻟﻮﯾﺖ ﺑﻨﺪی ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎی راﻫﺒﺮدی ﺑﺮای ﺑﻨﮕﺎه ﻫﺎ و ﻣﻮﺳﺴﺎت ﺧﺪﻣﺎت ﺑﺎزرﮔﺎﻧﯽ راهاﻧﺪازی ﺷﺪه اﺳﺖ. اﯾﻦ وﺑﺴﺎﯾﺖ در ﻗﺎﻟﺐ ﺟﺪاول، ﻧﻤﻮدارﻫﺎ و ﮔﺮاف، اﻃﻼﻋﺎﺗﯽ ﻫﻤﭽﻮن ﺷﺎﺧﺺ ﻋﻤﻠﮑﺮد ﺻﺎدرات و واردات، ﺗﻘﺎﺿﺎی ﺑﯿﻦ اﻟﻤﻠﻠﯽ، و ﺑﺎزارﻫﺎی رﻗﺎﺑﺘﯽ و ﺟﺎﯾﮕزﯾﻦ را ﺟﻬﺖ اﺳﺘﻔﺎده ﮐﺎرﺑﺮاﻧﺶ اراﺋﻪ ﻣﯽ دﻫﺪ و ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﯾﮏ ﭘﺎﯾﮕﺎه اﻃﻼﻋﺎت ﺑﻪ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺳﺎﯾﺖ ﻫﺎی B2B از ﺷﺮﮐﺖﻫﺎی واردات و ﺻﺎدرات ﻧﯿﺰ ﻣﯽ ﺗﻮاﻧﺪ ﻣﻮرد اﺳﺘﻔﺎده ﻗﺮار ﮔﯿﺮد. ﻧﻘﺸ ﺗﺠﺎری 220 ﮐﺸﻮر و ﻣﻨﻄﻘﻪ و ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ 5300 ﻧﻮع ﻣﺤﺼﻮل ﺑﺮ ﻃﺒﻖ ﺳﯿﺴﺘﻢ ﻫﻤﺎﻫﻨﮓ ﺷﺪه (HS) را ﭘﻮﺷﺶ ﻣﯽ دﻫﺪ.

ﺷﺮوع ﮐﺎر ﺑﺎ وﺑﺴﺎﯾﺖ ﻧﻘﺸﻪ ﺗﺠﺎری

ﺟﻬﺖ ﺷﺮوع وارد ﺻﻔﺤﻪ اﯾﻨﺘﺮﻧﺘﯽ وﺑﺴﺎﯾﺖ ﻧﻘﺸﻪ ﺗﺠﺎری ﺑﻪ آدرس www.trademap.org ﺷﺪه و روی ﮔﺰﯾﻨﻪ Login ﮐﻠﯿﮏ ﻧﻤﺎﺋﯿﺪ.  اﮔﺮ ﻗﺒﻼ در اﯾﻦ وﺑﺴﺎﯾﺖ ﺛﺒﺖ ﻧﺎم ﻧﻤﻮده اﯾﺪ، در ﻗﺴﻤﺘﯽ ﮐﻪ ﺑﺎ ﮐﺎدر زرد ﻣﺸﺨﺺ ﺷﺪه، ای ﻣﯿﻞ و رﻣﺰ ﻋﺒﻮر ﺧﻮد را وارد ﻧﻤﺎﺋﯿﺪ و ﭼﻨﺎﻧﭽﻪ )ﮐﺎدر ﻗﺮﻣﺰ( روی ﮔﺰﯾﻨﻪ ﺑﺮای اوﻟﯿﻦ ﺑﺎر ﻗﺼﺪ اﺳﺘﻔﺎده از اﯾﻦ وﺑﺴﺎﯾﺖ را دارﯾﺪ، و ﺑﺮای ﺳﺎﺧﺘﻦ ﺣﺴﺎب ﮐﺎرﺑﺮی راﯾﮕﺎن، ﺑﻪ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺗﺼﻮﯾﺮ now Register ﮐﻠﯿﮏ ﻧﻤﺎﺋﯿﺪ.

جهت ﺛﺒﺖ ﻧﺎم، ﭘﺲ از ورود ﺑﻪ ﻗﺴﻤﺖ ﻣﺬﮐﻮر، آدرس ای ﻣﯿﻞ ﺧﻮد را در ﺑﺨﺶ ﺗﻌﯿﯿﻦ ﺷﺪه وارد و ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﺟﻤﻬﻮری اﺳﻼﻣﯽ اﯾﺮان را ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﮐﺸﻮر ﺧﻮد اﻧﺘﺨﺎب ﻧﻤﺎﺋﯿﺪ. در ﻣﺮﺣﻠﻪ ﺑﻌﺪ اﻃﻼﻋﺎت ﺧﻮاﺳﺘﻪ ﺷﺪه را ﺗﮑﻤﯿﻞ ﮐﺮده و در ﺧﺎﺗﻤﻪ روی ﮔﺰﯾﻨﻪ submit در اﻧﺘﻬﺎی ﺻﻔﺤﻪ ﮐﻠﯿﮏ ﻣﯽ ﮐﻨﯿﺪ. ﭘﺲ از ﭼﻨﺪ دﻗﯿﻘﻪ از ﻃﺮف ﺳﺎﯾﺖ ﺑﺮای ﺷﻤﺎ ای ﻣﯿﻠﯽ ارﺳﺎل ﺧﻮاﻫﺪ ﺷﺪ ﮐﻪ ﺣﺎوی ﻟﯿﻨﮏ ﻓﻌﺎل ﺳﺎزی ﻋﻀﻮﯾﺖ ﺷﻤﺎ در وﺑﺴﺎﯾﺖ ﻧﻘﺸﻪ ﺗﺠﺎری ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ ﮐﻪ ﺑﺎ ﮐﻠﯿﮏ ﺑﺮ روی ﻟﯿﻨﮏ ﻣﻮرد ﻧﻈﺮ ﺛﺒﺖ ﻧﺎم ﺷﻤﺎ ﻗﻄﻌﯽ ﻣﯽ ﺷﻮد و از آن ﭘﺲ ﻣﯽ ﺗﻮاﻧﯿﺪ ﺑﺎ ﮐﻠﯿﮏ دوﺑﺎره ﮔﺰﯾﻨﻪ Login، ایمیل و رﻣﺰ ﻋﺒﻮر ﺧﻮد را وارد ﮐﺮده و وارد ﺳﺎﯾﺖ ﺷﻮﯾﺪ.

ﭘﺲ از ورود دوﺑﺎره ﺑﻪ وﺑﺴﺎﯾﺖ (درﺻﻮرت ﻋﻀﻮﯾﺖ ﺟﺪﯾﺪ) ﻣﻄﺎﺑﻖ ﺗﺼﻮﯾﺮ 2 در ﺻﻔﺤﻪ اﺻﻠﯽ، ﭼﻨﺪﯾﻦ آﯾﺘﻢ را ﻣﻼﺣﻈﻪ ﻣﯽﻧﻤﺎﺋﯿﺪ. در ﻗﺴﻤﺘﯽ ﮐﻪ ﺑﺎ ﮐﺎدر ﻗﺮﻣﺰ ﻧﺸﺎن داده ﺷﺪه اﺳﺖ، واردات ﯾﺎ ﺻﺎدرات را اﻧﺘﺨﺎب ﻣﯽ ﻧﻤﺎﺋﯿﺪ. ﭼﻨﺎﻧﭽﻪ ﺷﻤﺎ ﻗﺼﺪ ﺻﺎدرات ﮐﺎﻻی ﺧﻮد را دارﯾﺪ ﮔﺰﯾﻨﻪ Imports و در ﺣﺎﻟﺘﯽ ﮐﻪ زﻣﯿﻨﻪ ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﺷﻤﺎ واردات اﺳﺖ، ﮔﺰﯾﻨﻪ Exports را اﻧﺘﺨﺎب ﻧﻤﺎﺋﯿﺪ. ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﮐﺎدر آﺑﯽ اﮔﺮ ﮐﺎﻻﯾﯽ (ﯾﺎ ﺧﺪﻣﺎﺗﯽ) ﻣﻮرد ﻧﻈﺮ ﺷﻤﺎ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ، ﮐﺪ ﺗﻌﺮﻓﻪ ﻫﻤﺎﻫﻨﮓ ﺷﺪه ﺑﯿﻦ اﻟﻤﻠﻠﯽ آن را ﺣﺪاﮐﺜﺮ ﺗﺎ 6 رﻗﻢ در ﻓﯿﻠﺪ ﻣﺸﺨﺺ ﺷﺪه وارد ﻧﻤﺎﺋﯿﺪ و ﭼﻨﺎﻧﭽﻪ اﻃﻼﻋﺎت ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ ﭼﻨﺪﯾﻦ ﮐﺎﻻ ﻣﺪ ﻧﻈﺮ ﺑﺎﺷﺪ، ﮔﺰﯾﻨﻪ Group را اﻧﺘﺨﺎب و ﮐﺪﻫﺎی ﻣﺮﺑﻮﻃﻪ را وارد ﻧﻤﺎﺋﯿﺪ.

ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﮐﺎدر ﺳﺒﺰ رﻧﮓ، اﮔﺮ ﻣﻨﻄﻘﻪ ﯾﺎ ﮐﺸﻮر ﺧﺎﺻﯽ ﻣﻮرد ﻧﻈﺮ ﺷﻤﺎ ﺑﺎﺷﺪ، آن ﮐﺸﻮر را در ﻓﯿﻠﺪ ﻣﺮﺑﻮﻃﻪ وارد ﻧﻤﺎﺋﯿﺪ.

ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮر اداﻣﻪ روﻧﺪ اﺳﺘﺨﺮاج اﻃﻼﻋﺎت، ﺣﺪاﻗﻞ ﯾﮑﯽ از ﻗﺴﻤﺖ ﻫﺎی 1 ﯾﺎ 2 ﻣﯽ ﺑﺎﯾﺪ ﺗﮑﻤﯿﻞ ﺷﻮد. ﭼﻨﺎﻧﭽﻪ ﻓﻘﻂ ﻗﺴﻤﺖ 1 ﻣﻮرد ﻧﻈﺮ ﺑﺎﺷﺪ و ﻗﺴﻤﺖ 2 دﺳﺖ ﻧﺨﻮرده ﺑﺎﻗﯽ ﺑﻤﺎﻧﺪ، در ﻣﺮاﺣﻞ ﺑﻌﺪی اﻃﻼﻋﺎت ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ واردات/ﺻﺎدرات و ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﺷﺮﮐﺖﻫﺎی واردﮐﻨﻨﺪه/ﺻﺎدرﮐﻨﻨﺪه ﻣﺤﺼﻮل ﻣﻮرد ﻧﻈﺮ ﻧﻤﺎﯾﺶ ﺧﻮاﻫﺪ داده ﺷﺪ، و ﭼﻨﺎﻧﭽﻪ ﻗﺴﻤﺖ 1 دﺳﺖ ﻧﺨﻮرده و ﻗﺴﻤﺖ 2 ﺗﮑﻤﯿﻞ ﮔﺮدد، اﻃﻼﻋﺎت ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ واردات/ﺻﺎدرات آن ﮐﺸﻮر ﯾﺎ ﻣﻨﻄﻘﻪ و ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﺷﺮﮐﺖ ﻫﺎی واردﮐﻨﻨﺪه/ﺻﺎدرﮐﻨﻨﺪه در آن ﮐﺸﻮر ﯾﺎ ﻣﻨﻄﻘﻪ ﻧﻤﺎﯾﺶ داده ﺧﻮاﻫﺪ ﺷﺪ. ﺑﺪﯾﻬﯽ اﺳﺖ ﮐﻪ اﮔﺮ ﻫﺮ دو ﻗﺴﻤﺖ 1 ﯾﺎ 2 ﺗﮑﻤﯿﻞ ﮔﺮدد اﻃﻼﻋﺎت ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ واردات/ﺻﺎدرات و ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﺷﺮﮐﺖ ﻫﺎی واردﮐﻨﻨﺪه/ﺻﺎدرﮐﻨﻨﺪه ﻣﺤﺼﻮل ﻣﻮرد ﻧﻈﺮ در ﮐﺸﻮر ﯾﺎ ﻣﻨﻄﻘﻪ ﺗﻌﯿﯿﻦ ﺷﺪه اراﺋﻪ ﺧﻮاﻫﺪ ﺷﺪ.

Trade

ﭘﺲ از ﺗﮑﻤﯿﻞ ﯾﮑﯽ از ﻗﺴﻤﺖ ﻫﺎی 1و2 ﯾﺎ ﻫﺮدوی آن ﻫﺎ، ﭘﻨﺞ ﮔﺰﯾﻨﻪ در ﻗﺴﻤﺖ ذﯾﻞ آن ﻫﺎ ﻓﻌﺎل ﺧﻮاﻫﻨﺪ ﺷﺪ. ﮔﺰﯾﻨﻪ Indicators ﺑﻪ ﺷﻤﺎ اﻃﻼﻋﺎت ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ واردات/ﺻﺎدرات ﻣﺤﺼﻮل ﻣﻮرد ﻧﻈﺮ در ﺳﻄﺢ ﺟﻬﺎﻧﯽ )ﭼﻨﺎﻧﭽﻪ ﻗﺴﻤﺖ 1 ﺗﮑﻤﯿﻞ ﺷﺪه ﺑﺎﺷﺪ(، و ﯾﺎ اﻃﻼﻋﺎت ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ واردات/ﺻﺎدرات ﻣﺤﺼﻮﻻت ﻣﺨﺘﻠﻒ در ﮐﺸﻮر ﯾﺎ ﻣﻨﻄﻘﻪ ای ﺧﺎص )ﭼﻨﺎﻧﭽﻪ ﻗﺴﻤﺖ 2 ﺗﮑﻤﯿﻞ ﺷﺪه ﺑﺎﺷﺪ( را در ﯾﮏ ﺳﺎل ﮔﺬﺷﺘﻪ اراﺋﻪ ﻣﯽ دﻫﺪ. ﺑﺎ ﮐﻠﯿﮏ ﺑﺮ ﮔﺰﯾﻨﻪ ﻫﺎی Series Time Yearly، Series Time Quarterly و Series Time Monthly ﻣﯽ ﺗﻮاﻧﯿﺪ ﮔﺰارش و اﻃﻼﻋﺎت ﻣﻮرد ﻧﻈﺮ را ﺑﻪ ﺗﺮﺗﯿﺐ ﺑﻪ ﺗﻔﮑﯿﮏ ﺳﺎل ، ﻓﺼﻞ و ﻣﺎه ﻫﺎی ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺟﺴﺘﺠﻮ ﮐﻨﯿﺪ، و ﺑﺎﻻﺧﺮه ﮔﺰﯾﻨﻪ Companies ﺣﺎوی اﻃﻼﻋﺎت ﺷﺮﮐﺖ ﻫﺎی واردﮐﻨﻨﺪه/ﺻﺎدرﮐﻨﻨﺪه ﺑﻪ ﺗﻔﮑﯿﮏ ﻣﺤﺼﻮل/ﮐﺸﻮر ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ.

ﺑﺮای ﻧﻤﻮﻧﻪ در ﺗﺼﻮﯾﺮ ﺷﻤﺎره 3 ﻣﻘﺼﻮد از اﻃﻼﻋﺎت ﺗﮑﻤﯿﻞ ﺷﺪه، اﺳﺘﺨﺮاج آﻣﺎر و اﻃﻼﻋﺎت ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ واردات ﻣﺤﺼﻮل ﭘﺴﺘﻪ ﺑﺎ ﮐﺪ ﺗﻌﺮﻓﻪ ﺑﯿﻦ اﻟﻤﻠﻠﯽ 080250 در ﮐﺸﻮر آﻟﻤﺎن ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ.

ﺑﺎ اﻧﺘﺨﺎب ﮔﺰﯾﻨﻪ Indicators Trade ﺻﻔﺤﻪ ای ﻣﺸﺎﺑﻪ ﺑﺎ ﺗﺼﻮﯾﺮ ﺷﻤﺎره 4 ﻧﻤﺎﯾﺶ داده ﻣﯽ ﺷﻮد، ﮐﻪ آﻣﺎر و ﺷﺎﺧﺺ ﻫﺎی ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ واردات ﻣﺤﺼﻮل ﭘﺴﺘﻪ در ﮐﺸﻮر آﻟﻤﺎن ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ ﺳﺎل 2013 ﻣﯿﻼدی ﻧﻤﺎﯾﺶ داده ﺷﺪه اﺳﺖ. اﻃﻼﻋﺎﺗﯽ ﻧﻈﯿﺮ ﻣﯿﺰان واردات ﮐﻠﯽ اﯾﻦ ﻣﺤﺼﻮل ﺑﺮ اﺳﺎس ارزش دﻻری و وزﻧﯽ، ﺗﺮاز ﺗﺠﺎری، ﺳﻬﻢ ﻫﺮ ﮐﺸﻮر از ﺻﺎدرات ﻣﺤﺼﻮل ﭘﺴﺘﻪ ﺑﻪ آﻟﻤﺎن، ارزش واﺣﺪ ﻣﺤﺼﻮل، ﻣﯿﺎﻧﮕﯿﻦ رﺷﺪ ﮐﺸﻮر آﻟﻤﺎن در ﻣﯿﺰان واردات ﭘﺴﺘﻪ از ﮐﺸﻮرﻫﺎی ﻣﺨﺘﻠﻒ و ﺳﺎﯾﺮ اﻃﻼﻋﺎت دﯾﮕﺮ ﻗﺎﺑﻞ ﻣﺸﺎﻫﺪه اﺳﺖ.

ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ اﯾﻦ ﺟﺪول ﮐﺸﻮر ﻣﺎ ﺑﺎ ﺻﺎدرات ﺑﯿﺶ از 130 ﻣﯿﻠﯿﻮن دﻻر و در ﺣﺪود 13.7 ﻫﺰار ﺗﻦ ﻣﺤﺼﻮل ﭘﺴﺘﻪ در ﺳﺎل 2013 ﺑﻪ ﮐﺸﻮر آﻟﻤﺎن، ﻣﺘﺠﺎوز از 40 درﺻﺪ ﭘﺴﺘﻪ وارداﺗﯽ اﯾﻦ ﮐﺸﻮر را ﭘﺲ از اﯾﺎﻻت ﻣﺘﺤﺪه ﺗﺎﻣﯿﻦ ﻣﯽ ﻧﻤﺎﯾﺪ و ﮐﺸﻮرﻫﺎی اﯾﺘﺎﻟﯿﺎ، ﺗﺮﮐﯿﻪ و ﻓﺮاﻧﺴﻪ در رﺗﺒﻪ ﻫﺎی ﺑﻌﺪی ﺻﺎدرات ﭘﺴﺘﻪ ﺑﻪ ﮐﺸﻮر آﻟﻤﺎن ﻗﺮار دارﻧﺪ. ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﮐﺎدر ﻗﺮﻣﺰ رﻧﮓ، از اﯾﻦ اﻃﻼﻋﺎت ﻣﯽ ﺗﻮاﻧﯿﺪ ﺑﻪ ﺻﻮرت ﻓﺎﯾﻞ word ﯾﺎ excel ﺧﺮوﺟﯽ درﯾﺎﻓﺖ ﮐﻨﯿﺪ و ﯾﺎ ﺑﺼﻮرت ﻧﻤﻮدار و ﯾﺎ ﻧﻘﺸﻪ ﭘﺮاﮐﻨﺪﮔﯽ ﺟﻐﺮاﻓﯿﺎﯾﯽ )ﮐﺎدر آﺑﯽ( اﻃﻼﻋﺎت ﻣﻮرد ﻧﻈﺮ را ﻣﺸﺎﻫﺪه ﻧﻤﺎﺋﯿﺪ.

ﭼﻨﺎﻧﭽﻪ ﺑﺎزار ﻫﺪف و ﻧﯿﺎزﻫﺎی آن ﺑﺎ دﻗﺖ ﺗﻌﯿﯿﻦ ﺷﻮد، اﺧﺬ ﺳﻔﺎرش ﺑﺮای ﺻﺎدرات ﻣﺤﺼﻮل ﺑﻪ ﮐﺸﻮرﻫﺎی ﻫﺪف، ﭼﻨﺪان دﺷﻮار ﻧﺨﻮاﻫﺪ ﺑﻮد. ﯾﮑﯽ از ﻣﻮارد اﺳﺘﻔﺎده ﻣﻌﻤﻮل و ﺑﺎ اﻫﻤﯿﺖ از اﯾﻦ وﺑﺴﺎﯾﺖ، ﺗﺪوﯾﻦ ﺑﺎزار ﻫﺪف ﺻﺎدراﺗﯽ ﺑﺮای ﯾﮏ ﮐﺎﻻی ﺧﺎص ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ، ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﻧﻤﻮﻧﻪ ﻣﻄﺎﺑﻖ ﺑﺎ ﺗﺼﻮﯾﺮ ﺷﻤﺎره 3، ﭼﻨﺎﻧﭽﻪ ﻗﺴﻤﺖ اﻧﺘﺨﺎب ﮐﺎﻻ را ﭘﺴﺘﻪ اﻧﺘﺨﺎب ﻧﻤﺎﺋﯿﺪ و ﻗﺴﻤﺖ اﻧﺘﺨﺎب ﮐﺸﻮر ﯾﺎ ﻣﻨﻄﻘﻪ را ﺧﺎﻟﯽ ﮔﺬاﺷﺘﻪ و ﺳﭙﺲ ﮔﺰﯾﻨﻪ Indicators Trade را ﮐﻠﯿﮏ ﮐﻨﯿﺪ، ﺑﻪ ﺻﻔﺤﻪای ﻣﺸﺎﺑﻪ ﺗﺼﻮﯾﺮ ﺷﻤﺎره 5 ﻫﺪاﯾﺖ ﻣﯽﺷﻮﯾﺪ ﮐﻪ در واﻗﻊ اﻃﻼﻋﺎت واردات ﮐﺎﻻی ﭘﺴﺘﻪ ﺟﻬﺎن در ﺳﺎل 2013 ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ. ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﺑﻪ ﺟﺎی اﻧﺘﺨﺎب ﮔﺰﯾﻨﻪ Indicators Trade، ﺑﺎ اﻧﺘﺨﺎب ﮔﺰﯾﻨﻪ Series Time Yearly ﻣﯽ ﺗﻮاﻧﯿﺪ آﻣﺎر واردات ﭘﺴﺘﻪ را ﻃﯽ 4 ﺳﺎل ﮔﺬﺷﺘﻪ ﻧﯿﺰ ﻣﺸﺎﻫﺪه ﻧﻤﺎﺋﯿﺪ.
اﻃﻼﻋﺎت ﺑﺎ ارزش اﯾﻦ ﺟﺪاول در ﮐﻨﺎر آﻣﺎر ﺻﺎدرات ﭘﺴﺘﻪ از ﮐﺸﻮرﻣﺎن ﺑﻪ ﮐﺸﻮرﻫﺎی ﻣﺨﺘﻠﻒ ﻃﯽ ﺳﻨﻮات ﻣﺨﺘﻠﻒ )ﮐﻪ از ﻗﺴﻤﺖ آﻣﺎر ﺻﺎدرات و واردات ﺳﺎﯾﺖ اﺗﺎق ﺑﺎزرﮔﺎﻧﯽ ﻗﺎﺑﻞ درﯾﺎﻓﺖ اﺳﺖ(، ﺣﻘﻮق ورودی ﭘﺴﺘﻪ ﺑﻪ ﮐﺸﻮرﻫﺎ و ﻣﻮاردی دﯾﮕﺮ، ﻣﯽﺗﻮاﻧﺪ در اﻧﺘﺨﺎب ﺻﺤﯿﺢ ﺑﺎزار ﻫﺪف ﮐﺎﻻی ﭘﺴﺘﻪ از ﻣﯿﺎن ﺣﺪود 200 ﮐﺸﻮر در ﺟﻬﺎن، ﺑﺴﯿﺎر ﭘﺮاﻫﻤﯿﺖ ﺑﺎﺷﺪ. ﺑﻄﻮر ﻣﺸﺎﺑﻪ اﮔﺮ ﮐﺸﻮری ﺧﺎص ﺑﺮای ﺻﺎدرات ﻣﺪ ﻧﻈﺮ ﺷﻤﺎ ﺑﺎﺷﺪ، ﺑﺎ ﺧﺎﻟﯽ ﮔﺬاﺷﺘﻦ ﻗﺴﻤﺖ اﻧﺘﺨﺎب ﮐﺎﻻ و ﺻﺮﻓﺎً درج ﮐﺸﻮر ﯾﺎ ﻣﻨﻄﻘﻪ ﻣﻮرد ﻧﻈﺮ در ﻗﺴﻤﺖ 2، ﻣﯽ ﺗﻮاﻧﯿﺪ ﺑﻪ ﻣﺸﺎﻫﺪه ﮐﺎﻻﻫﺎی ﻋﻤﺪه وارداﺗﯽ آن ﮐﺸﻮر/ﻣﻨﻄﻘﻪ ﻃﯽ ﺳﺎﻟﯿﺎن اﺧﯿﺮ ﺑﭙﺮدازﯾﺪ و اﯾﻦ اﻣﮑﺎن ﺗﺼﻤﯿﻢ ﮔﯿﺮی، ﺷﺮوع ﺗﺠﺎرت ﻣﻮﻓﻖ ﺑﺎ ﯾﮏ ﮐﺸﻮر را ﺑﺎ اﻧﺘﺨﺎب ﮔﺮوه ﮐﺎﻻﯾﯽ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺟﻬﺖ ﺻﺎدرات، ﺑﻪ ﻣﯿﺰان ﻗﺎﺑﻞ ﺗﻮﺟﻬﯽ ﺗﺴﻬﯿﻞ ﻣﯽ ﻧﻤﺎﯾﺪ.

فهرست مطالب

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا