در این مقاله به بررسی تحقیقات اخیر منتشرشده در مورد رابطه ی بین رفتار مصرف کنندگان و بازاریابی دیجیتال می پردازیم.
در این راستا به موضوعات مختلفی از جمله تجربه کاربر و تأثیر تجربه ی خرید مصرف کنندگان بر محیط های دیجیتال و بالعکس می پردازیم.
با پیشرفت تکنولوژی و افزایش روز افزون استفاده از شبکه های اجتماعی و سایت های مختلف، زندگی مردم بیشتر و بیشتر تحت تاثیر رسانه های دیجیتال و شبکه های اجتماعی قرار گرفته است. این امر برای بسیاری از صاحبان کسب و کاربسیار سود آور بوده است، از جمله در جستجوی سریع و راحت تر اطلاعات کاربران و شناخت دقیق و عمیق پرسونای مخاطب و رفتارشناسی مخاطب به کارفرما ها کمک شایانی میکند.
برقراری ارتباط سریع تر از طریق رسانه های دیجیتال موجب میشود با شکل گیری رابطه ای دو سویه صاحبان کسب و کار به تغییری اساسی و شگرف در میزان فروش محصول یا خدمات خود دست یابند. و بازاریابان با افزایش کانال های بازاریابی دیجیتال به این تغییر اساسی پاسخ دهند. و نیز این ارتباط، پشتیبانی محصول را ساده تر کرده و پشتیبانان را در دسترس تر قرار داده. بنابراین، بازاریابی آینده تا حد زیادی در حوزه ی دیجیتال، به ویژه رسانه های اجتماعی و موبایل انجام خواهدشد. پس لازم است تحقیقات، به بررسی و درک رفتار مصرف کننده در محیط های دیجیتال بپردازد.
با تحقیقات فزاینده ای که بر روی رفتار مصرف کننده دیجیتال متمرکز شده است. این موضوع هنوز نسبتا نوپا است، و البته تحقیقات بیشتری مورد نیاز است به ویژه باتوجه به ماهیت دائمی در حال تغییر محیط های دیجیتال، رسانه های اجتماعی و تلفن همراه که مصرف کنندگان در آن قرار دارند و با برندها ویکدیگرتعامل دارند. این مقاله تلاش می کند تاپیشرفت های اخیر در مورد این موضوع را در ادبیات رفتار مصرف کننده، روانشناسی و بررسی کند، وبا انجام این کار امیدوار است پایه گذار تحقیقات جدید و مرتبط باشد.
نفوذ اجتماعی عامل اصلی محبوبیت برند شماست.
مثلا وقتی مصرف کنندگان کلمات کلیدی کم تر محبوبی را جستجو میکنند وجستجو ها برایشان سخت تر می شود حضور شما در آن کلمات کلیدی تمایزتان نسبت به رقباست!
چگونه احساسات در محتوا و انرژی تبلیغات بر پاسخهای مصرفکنندگان تأثیر میگذارد؟
ارتباط بین محتوا وتبلیغات به گونه ای است که وقتی مصرف کنندگان احساس “بی هیجانی” راتجربه کنند دیگر تبلیغات پر انرژی شما را نمیبینند. پس در طراحی تبلیغات خود دقت کنید تا یک نمونه ی منفی زحمات چندین ساله ی شما را به باد ندهد.
حال این سوال پیش می آید که چگونه تبلیغات دیجیتال و جستجوی دیجیتال باعث خرید آنلاین و آفلاین برای یک خرده فروش می شود؟ واضح است که تبلیغات دیجیتال مؤثر تر از تبلیغات آفلاین در هدایت رفتار مشتری هستند. به خاطر سپاری شما و یادآوری برندتان در زمان نیاز یکی از مواقعی است که مشتری به شما مراجعه میکند.
پس در طراحی محتوای دیجیتال دو رویکرد داریم:
- تبلیغ برای یادآوری در موقع نیاز
- ایجاد نیاز