تکنیک های بهبود رفتار مصرف کنندگان و بازاریابی دیجیتال

در این مقاله به بررسی تحقیقات اخیر منتشرشده در مورد رابطه ی بین رفتار مصرف کنندگان و بازاریابی دیجیتال می پردازیم.

در این راستا به موضوعات مختلفی از جمله تجربه کاربر و تأثیر تجربه ی خرید مصرف کنندگان بر محیط های دیجیتال و بالعکس می پردازیم.

با پیشرفت تکنولوژی و افزایش روز افزون استفاده از شبکه های اجتماعی و سایت های مختلف، زندگی مردم بیشتر و بیشتر تحت تاثیر رسانه های دیجیتال و شبکه های اجتماعی قرار گرفته است. این امر برای بسیاری از صاحبان کسب و کاربسیار سود آور بوده است، از جمله در جستجوی سریع و راحت تر اطلاعات کاربران و شناخت دقیق و عمیق پرسونای مخاطب و رفتارشناسی مخاطب به کارفرما ها کمک شایانی میکند.

برقراری ارتباط سریع تر از طریق رسانه های دیجیتال موجب میشود با شکل گیری رابطه ای دو سویه صاحبان کسب و کار به تغییری اساسی و شگرف در میزان فروش محصول یا خدمات خود دست یابند. و بازاریابان با افزایش کانال های بازاریابی دیجیتال به این تغییر اساسی پاسخ دهند. و نیز این ارتباط، پشتیبانی محصول را ساده تر کرده و پشتیبانان را در دسترس تر قرار داده. بنابراین، بازاریابی آینده تا حد زیادی در حوزه ی دیجیتال، به ویژه رسانه های اجتماعی و موبایل انجام خواهدشد. پس لازم است تحقیقات، به بررسی و درک رفتار مصرف کننده در محیط های دیجیتال بپردازد.

با تحقیقات فزاینده ای که بر روی رفتار مصرف کننده دیجیتال متمرکز شده است. این موضوع هنوز نسبتا نوپا است، و البته تحقیقات بیشتری مورد نیاز است به ویژه باتوجه به ماهیت دائمی در حال تغییر محیط های دیجیتال، رسانه های اجتماعی و تلفن همراه که مصرف کنندگان در آن قرار دارند و با برندها ویکدیگرتعامل دارند.  این مقاله تلاش می کند تاپیشرفت های اخیر در مورد این موضوع را در ادبیات رفتار مصرف کننده، روانشناسی و بررسی کند، وبا انجام این کار امیدوار است پایه گذار تحقیقات جدید و مرتبط باشد.

نفوذ اجتماعی عامل اصلی محبوبیت برند شماست.

مثلا وقتی مصرف کنندگان کلمات کلیدی کم تر محبوبی را جستجو میکنند وجستجو ها برایشان سخت تر می شود حضور شما در آن کلمات کلیدی تمایزتان نسبت به رقباست!

چگونه احساسات در محتوا و انرژی تبلیغات بر پاسخ‌های مصرف‌کنندگان تأثیر می‌گذارد؟

ارتباط بین محتوا وتبلیغات به گونه ای است که وقتی مصرف کنندگان احساس “بی هیجانی” راتجربه کنند دیگر تبلیغات پر انرژی شما را نمیبینند. پس در طراحی تبلیغات خود دقت کنید تا یک نمونه ی منفی زحمات چندین ساله ی شما را به باد ندهد.

حال این سوال پیش می آید که چگونه تبلیغات دیجیتال و جستجوی دیجیتال باعث خرید آنلاین و آفلاین برای یک خرده فروش می شود؟ واضح است که تبلیغات دیجیتال مؤثر تر از تبلیغات آفلاین در هدایت رفتار مشتری هستند. به خاطر سپاری شما و یادآوری برندتان در زمان نیاز یکی از مواقعی است که مشتری به شما مراجعه میکند.

پس در طراحی محتوای دیجیتال دو رویکرد داریم:

فرض کنید که شما فروشنده ی راکت بدمینتون هستید، اگر در تولید محتوای خود فضای بی نشاطی را به تصویر بکشید و سپس با راکت بدمینتون شور و حال را به تبلیغتان برگردانید ایجاد نیاز کرده اید. اما اگر فروشنده ی لباس عروس هستید باید سعی کنید در ذهن مخاطب بمانید تا در زمان لازم به شما مراجعه کند.  ما تبلیغات و وبسایت های آزاردهنده (نوتیفیکیشن ها یا تبلیغات بی کیفیت) را مورد مطالعه قرار دادیم و نتیجه نشان داد که هزینه های اقتصادی تبلیغ کنندگان هزینه های زمانی برای مصرف کنندگان ایجاد می کند. تأثیرات محیط دیجیتال موضوعی است که هنوز درسال های اخیر در حال پیشرفت است این که چگونه محیط های دیجیتال یا رسانه های اجتماعی بر رفتار مصرف کننده تأثیر می گذارند. جالب است ببینید که چگونه ویژگی های مختلف اطلاعاتی و اجتماعی محیط های دیجیتال/ اجتماعی، مانند قرار گرفتن در معرض نظرات دیگر مصرف کنندگان (مثلاً در قسمت نظرات محصول) یا آفر ها (مثلاًپیشنهاد شرکت در حراج های آنلاین)، یا حتی فقط در معرض زندگی بلاگری کاری شما قرار گرفتن در افزایش میزان فروش شما معجزه میکند. و میتواند بر رفتارهای بعدی مصرف کننده تأثیر بگذارد. یکی از جنبه های کلیدی این کار، درک چگونگی گسترش هویت مصرف کنندگان و مفاهیم آن در جهان های دیجیتال، بوده است.
ویژگی های مثبت شخصیتی مخاطبان را تقویت کنید درک رفتار های دیجیتال مصرف کنندگان در رسانه های اجتماعی به طور کلی مزایای زیادی دارد، مثلا سیگنال دادن به ویژگی های مثبت شخصی انگیزه بالایی برای تعامل ایجاد خواهد کرد. مثلا این جمله را انتشار دهید: سود حاصل از این محصول به نوکارآفرین های ایرانی تعلق میگیرد! تبلیغات دیجیتال یک موضوع اصلی در ادبیات بازاریابی است و با توجه به رفتار مصرف کننده، نحوه واکنش مصرف کنندگان به جنبه های مختلف تبلیغات دیجیتال را در نظر می گیرد. بعضی از این تحقیقات با آزمون و خطا پیش می رود و با توجه به بازخورد مخاطبان دائما در حال تغییر است، لذا توجه به این نکته ضروری است که دائما باید از مخاطبانتان بازخورد بگیرید و نظرسنجی کنید، چه بسا تغییراتی که شما فکر میکنید به نفع کسب و کارتان است اما با گارد و ممانعت مخاطبان روبرو خواهد شد. یکی از دیدگاه های جالبی که وجود دارد این هست که چگونه بر واکنش روانی که به دلیل شخصی سازی هدفگذاری تبلیغات دیجیتال به وجود آمده است غلبه کنیم!!!

چگونه میتوان بر واکنش های منفی به شخصی سازی غلبه کرد؟

زمانی که توصیه های شخصی سازی شده به مشتری از جانب کارشناس فروش بر اساس تاریخچه خرید قبلی ایجاد میشود، مصرف کننده به وبسایت باز می گردد، و محتوای تولید شده را چک میکند. اگر محتوای شما هدفمند و شخصی سازی شده نباشد پاسخ های منفی در هدف گیری نیاز مشتری ایجاد میشود، اما زمانی که محتوای شخصی سازی شده ی مصرف کنندگان اصلاح شده باشد، این پاسخ های منفی کاهش می یابد. زمانی که مصرف کنندگان تجربه ی کاربری بهتری از حضور در وبسایت داشته باشند، تبلیغات وبسایت شخصی سازی شده با رضایت مشتری ادغام و بازخورد بهتری از کاربر دریافت میشود. دنیای دیجیتال سراسر فرصت و پتانسیل برای کسب‌وکارها است. اما ورود به آن نیازمند مهارت است. که  به شما کمک می‌کند با کمترین منابع بیشترین درآمدزایی را داشته باشید. بدین منظور ما مفید ترین دوره دیجیتال مارکتینگ را برگزار می کنیم. در این دوره برای رشد شما در دیجیتال مارکتینگ برنامه ی ویژه ای داریم. دوره ای که توانسته رضایت فارغ التحصیلان را بدست آورد و برای ورود به بازار کار تمامی نیازها را برآورده کند. پس اگر میخواهید در متفاوت ترین دوره ی مهارت محور شرکت کنید با مشاوران موسسه مدبران در تماس باشید.

فهرست مطالب

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا