همه چیز درمورد لیفت صورت با نخ

زمان مطالعه: 6 دقیقه

امروزه چه کسی فیلتر عکس یا اپلیکیشن عکس را امتحان نکرده است؟ ببینید، هر بار که عکس یا سلفی می‌گیریم، همیشه می‌خواهیم بهترین نسخه از خودمان به نظر برسیم، و این می‌تواند به معنای چیزهای زیادی مانند اندامی باریک‌تر یا دندان‌های سفیدتر باشد. گذشته از فیلترهای عکس، پیشرفت‌های پزشکی این امکان را فراهم کرده است که زمان را از طریق لیفت با نخ به عقب برگردانیم که نتایج طولانی‌مدت بدون جراحی و عوارض جانبی لیفت صورت را به همراه دارد. پس فیلترها را بردارید و با لیفت با نخ برای زیبایی واقعی آماده شوید!

درمان‌های غیرجراحی جوان‌سازی صورت سال‌هاست که توسط بسیاری از بیماران ترجیح داده می‌شود، زیرا جایگزین مطمئن‌تری برای افرادی است که نمی‌خواهند جراحی شوند و ظاهر طبیعی‌تری نسبت به لیفت‌های جراحی (لیفت ابرو، لیفت چشم، لیفت صورت یا گردن) می‌دهند. که شدید و آشکار هستند. در حالی که لیفت جراحی نتایج دائمی دارد، خطر برای بیمار بیشتر است، زیرا تهاجمی تر است، زمان توقف قابل توجهی دارد، احتمال عوارض جانبی بالاتری دارد و قابل برگشت نیست. نمونه‌هایی از انواع غیرجراحی شامل لیفت با نخ، پرکننده‌های پوستی، لیزر، فرکانس رادیویی و اولتراسوند درمانی و لایه‌برداری شیمیایی است.

لیفت با نخ یک روش نیمه تهاجمی است که می تواند نتایج طولانی مدت و بدون خطرات جراحی ارائه دهد. نباید آن را با یک پرکننده پوستی اشتباه گرفت که هدف آن صاف کردن خطوط ریز با پر کردن آن شکاف‌هایی در پوست است که قبلاً حجم بیشتری داشت تا شکلی پرتر، حجیم‌تر و منحنی‌تر داشته باشد. لیفت با نخ به معنای واقعی کلمه از طریق تزریق نخ های مخصوصی که پوست را بالا نگه می دارد، پوست را از زیر “لیفت” می کند. لیفت با نخ برای پوست افتادگی ایده آل است، در حالی که فیلرها معمولاً برای مناطقی که نیاز به تغییر شکل و کانتور دارند استفاده می شود. انواع مختلفی از نخ ها وجود دارد و از زمانی که برای اولین بار در دهه 90 مورد استفاده قرار گرفت، راه طولانی را پیموده اند. امروزه نخ ها قابل تجزیه و جذب توسط بدن هستند، مانند پلی دیوکسانون که بی خطر است، نتایج پایداری را ارائه می دهد و خطر عفونت را بسیار پایین می آورد.

نخ های PDO اکنون از کانتورینگ صورت و بدن، لیفتینگ، سفت کردن پوست گرفته تا چین و چروک استفاده می شود. این روش با بی حسی موضعی شروع می شود. پس از آن، بسته به محل و نوع نخ مورد استفاده، قرار دادن نخ ممکن است بین 30 دقیقه تا بیش از یک ساعت طول بکشد. معمولاً از دو نوع نخ استفاده می‌شود: نخ‌های خاردار شناور آزاد وارد شده و در زیر پوست قرار می‌گیرند که پوست را بلند کرده و در جای خود نگه می‌دارند. از طرف دیگر، نخ‌های آویز تنها زمانی می‌توانند پوست را بلند کنند که به نواحی یا نقاط خاصی در پوست سر یا صورت متصل باشند. نتایج در عرض چند هفته قابل مشاهده است و به تدریج در چند ماه اول با تشکیل کلاژن جدید در اطراف ناحیه ای که برداشته می شود بهبود می یابد. لیفت با نخ بسته به نوع نخ مورد استفاده می تواند از 12 تا 24 ماه طول بکشد. تورم، جای زخم یا کبودی پس از عمل شایع است که معمولاً به مرور زمان فروکش می کند. از آنجایی که لیفت با نخ به اندازه جراحی تهاجمی نیست، اکثر بیماران فعالیت های عادی خود را از روز بعد از سر می گیرند. با این حال، فعالیت بدنی شدید، ماساژ نواحی آسیب دیده، و حالت های اغراق آمیز صورت باید در چند هفته اول اجتناب شود. لیفت با نخ نیز ممکن است در ترکیب با پرکننده های پوستی برای دستیابی به نتیجه مطلوب مورد استفاده قرار گیرد.

لیفت با نخ یکی از پرکننده های پوستی و جراحی است. نتایج طولانی مدت بدون عوارض جانبی جراحی ارائه می دهد.

انواع لیفت با نخ

نخ های pdo

نخ های pdo تولید کشور کره جنوبی می باشد و اخیراً در ایران نیز مورد استفاده قرار گرفته است. این نخ دارای استاندارد سازمان دارویی اتحادیه اروپا و کره جنوبی می باشد. مواد تشکیل دهنده آن قابلیت جذب دارد، طی 6 الی 8 ماه جذب می شود که در این مدت نخ در زیر پوست منجر به ایجاد تارهای کلاژن والستین می گردد. تارهای به وجود آمده سبب افزایش قابلیت ارتجاعی و جمع شوندگی بیشتری خواهد شد.

نخ کاگ چیست؟

این نخ دارای جنس و کیفیت یکسان با نخ های قبلی می باشد اما خارهایی را دارا می باشد که در پوست فرو می روند و چسبندگی بهتری دارند و در این مدت می توانند باعث بالا رفتن پوست و لیفت شوند. نخ کاگ گرانتر از سایر نخ ها بوده و انتخاب آن توسط بیمار صورت می گیرد.

نخ سیلوئت

نخ نرم سیلوئت به عنوان یک روش لیفت صورت غیر جراحی، یک بخیه‌ای یا عروسکی شناخته می‌شود، بر اساس تعلیق بخیه با قیف‌هایی است که هم در جراحی بازسازی و هم در جراحی زیبایی استفاده می‌شود. نخ‌های تکی، نوعی از رشته‌ی PDO تکی می‌باشد. این نخ‌ها نرم بوده و بدون خار ساخته می‌شوند که آنها را هرچه کمتر تهاجمی می‌سازد. چندین بار، نخ تکی در یک الگوی شبکه‌ای به پوست وارد می‌شود تا به بیشترین حد تأثیرات سفت کردن دست یافته شود. پس از وارد شدن به پوست، نخ‌ها، پیوندهای کلاژن را برای ایجاد سفتی تدریجی پوست و تأثیرات جوان‌سازی پوست، فعال می‌کنند.

با اینکه نخ‌های تکی، پوست را سفت می‌کنند، اما لیفت قابل توجهی را ایجاد نمی‌نمایند. این درمان‌های سفت کردن پوست، می‌توانند برای جوان‌سازی کلاژن و درمان پوست آویزان گردن، خطوط پیشانی و چین و چروک صورت استفاده شوند. این نخ‌ها همچنین می‌توانند به گونه‌ها حجم اضافه کرده و به طور میانگین ۱۰ تا ۳۰ نخ مونو معمولاً برای هر مکان مشخص درمان، استفاده می‌شود. اگر به دنبال یک درمان غیر جراحی برای چین و چروک هستید، که مزایای سفت کردن و لیفتیگ را با هم داشته باشد، آنگاه می‌توانید از ترکیب نخ‌های تکی و نخ‌های کاگ بهره ببرید.

نخ‌های کاگ

نخ‌های دندانه‌ای یا کاگ، مشابه نخ‌های مونو هستند با این تفاوت که حاوی خارهایی می‌باشند که به زیر پوست متصل می‌شوند. این خارها، یک پشتیبانی پیشرفته را برای ساختار پوست ایجاد می‌کنند تا بافت آویزان را بالا ببرند. این نخ‌ها، به طور مؤثر، تشکیل کلاژن در اطراف نخ‌ها و خارهای آنها را بهبود می‌بخشند. نخ‌های کاگ می‌توانند به تنهایی یا در ترکیب با نخ‌های مونو برای تعلیق مکانیکی ساختارهای بافتی پوست استفاده شوند به شکلی که نتیجه، احساس و ظاهر نرم و صاف داشته باشد. این نوع نخ‌ها معمولاً با لیفت پوست آویزان در خط فک برای ایجاد یک صورت باریک‌تر استفاده می‌شوند. به علاوه‌ی ایجاد لیفت برای غبغب، نخ‌های کاگ می‌تواند لیفت نخ ابرو و لیفت نخ بینی را فراهم سازند.

نخ‌های پیچ‌دار

اگر به دنبال اضافه کردن حجم بیشتر به چهره‌ی خود هستید، نخ‌های پیچ‌دار یک گزینه‌ی عالی برای شما می‌باشند. نخ‌های پیچ‌دار با یک یا دو نخ موجود هستند که برای تقویت نتایج، در اطراف سوزن به هم بافته می‌شوند. برای ایجاد یک صورت با حالت V، نخ‌های پیچ‌دار، به رفع نواحی فرورفته کمک کرده و یک لیفت صورت غیر جراحی را ایجاد می‌کنند. زمانی که دو نخ به هم بافته می‎شوند، این متد به نام چند پیچی شناخته می‌شود. بسیاری از افراد یک چهره‌ی V- شکل را می‌خواهند، اما قادر نیستند که بدون کمک یک پزشک پوست متخصص، به آن دست یابند. نخ‌های PDO می‌توانند بافت‌های ناشی از پیری را بدون روش‌های تهاجمی مانند جراحی، سفت کردن، بالا برده و پشتیبانی کنند. این فرایند حداقل یک ساعت یا بیشتر، بسته به مناطقی که تحت درمان هستند با کمترین درد ممکن، انجام می‎شود. نتایج حاصل از نخ‌های PDO معمولاً بین ۱۸ تا ۲۴ ماه به طور میانگین، باقی می‌مانند. اگر نگران شلی خفیف پوست صورت خود هستید، نخ‌های PDO می‌توانند به ایجاد ظاهری جوان‌تر به شما کمک کنند.

نخ‌های خاردار با تعلیق آزاد

با استفاده از یک سوزن هدایت توخالی، مانند سوزن نخاعی، نخ‌های خاردار، از طریق نقاط برش کوچکی که توسط این سوزن ایجادشده و تقریباً ۱- ۲ میلی‌متر بوده و در راستای خطوط که قبلاً توسط جراح بر روی صورت شما علامت‌گذاری شده می‌باشد، به چربی زیر جلدی زیر پوست وارد می‌شوند. سوزن حاوی نخ، سپس برای فراهم کردن اصلاح مورد نیاز، مکان‌یابی شده و سپس خارج می‌شود. کاگ‌های میکروسکوپی موجود در نخ، سپس به زیر پوست متصل شده و به آرامی پوست را بالا کشیده و آن را در محل مورد نیاز محفوظ می‌نماید. نخ‌های اضافی نیز تراشیده می‌شوند تا در بالای سطح پوست به چشم نیایند. تعداد نخ‌های مورد نیاز به تعداد مناطق تحت درمان، مانند لیفت ابرو، لیفت گونه یا غبغب و یا حتی لیفت گردن، بستگی دارد. یک لیفت کامل صورت با نخ تقریباً به ۱۸ نخ خاردار نیاز دارد، گرچه از آنجا که همه‌ی افراد به لیفت کامل صورت نیاز ندارند، به صورت طبیعی شما به تقریباً دو نخ برای هر ابرو، سه نخ برای هر گونه، دو نخ برای هر خط فک و دو نخ برای هر سمت گردن نیاز دارید. زمانی که نخ‌ها در زیر پوست قرار می‌گیرند، تقریباً ۵ تا ۸ سانتی‌متر طول دارند و متناسب با خطوط صورت، بریده می‌شوند.

نخ‌های نرم یا معلق

نخ‌های معلق با استفاده از یک سوزن استاندارد به پوست وارد می‌شوند، اما برای نگهداشتن لیفت، نیازی نیست که این نخ‌ها به  اصطلاح نقاط لنگری متصل شوند. نقاط لنگری، نقاط ثابتی از صورت یا پوست است هستند، و برای نقاط مختلف صورت و بدن با هم فرق دارند. بنابراین، داشتن دانش کامل و جزئی از آناتومی بدن، به منظور یافتن قسمت‌هایی که لنگرهای مناسبی برای لیفت ایجاد می‌کنند، ضروری می‌باشد. همچنین باید از ساختارهایی که ممکن است پس از مدتی از جای خود تکان خورده یا کشیده شده یا شکل خود را از دست بدهند و در نتیجه، بر کار لیفت اثر بگذارند، پرهیز کرد. بنابراین، همانطور که متخصصان نیز می‌دانند، این بخش به تکنیک بیشتری نیاز داشته و به برخی از مهارت‌های پایه‌ای جراحی و دانش از آناتومی بدن نیاز دارد.

فهرست مطالب

پیمایش به بالا